La princesa que quería escribir
Títol: La princesa que quería escribir
Autor/a: Beatriz Berrocal Pérez
Il·lustració: Daniel Montero Galán
Editorial i any: Amigos de papel, 2012
Col·lecció: -
ISBN: 9788493993412
Breu resum: La princesa d'aquest conte estava tancada en una torre. mentrestant anava escrivint poesies, també escrivia com es sentia i què volia, però el seu pare sempre li trencava. Quan es va casar amb el príncep, ella no era feliç, fins que un bon dia van començar a caure lletres dels núvols i per fi el seu pare i el príncep es van adonar que escriure era el què a ella li agrava i la feia feliç.
Breu resum: La princesa d'aquest conte estava tancada en una torre. mentrestant anava escrivint poesies, també escrivia com es sentia i què volia, però el seu pare sempre li trencava. Quan es va casar amb el príncep, ella no era feliç, fins que un bon dia van començar a caure lletres dels núvols i per fi el seu pare i el príncep es van adonar que escriure era el què a ella li agrava i la feia feliç.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura:
El què s’intenta amb aquest llibre és transmetre la idea als infants que escriure és molt més que una tasca que encomanen a l’escola, escriure és una altra forma d’expressar el què senten, què pensen, com es senten… A més, és una bona eina per comunicar-se ja que escriure és una acció que fem servir diàriament i per tant és necessària pel nostre dia a dia.
Títol: El niño que no sabía escribir
Autor/a: Ivar da Coll
Il·lustració: Ivar da Coll
Editorial i any: Anaya, 2002
Col·lecció: Sopa de cuentos
ISBN: 9788466717144
Breu resum: En Joan té un germà gran, en Diego. Tots dos van cada dia a l'escola, però un bon dia al tornar de l'escola en Diego li diu al seu germà petit que ha d'escriure un conte. En Joan, vol ajudar al seu germà i li fa un dibuix, tot i així el Joan vol aprendre a escriure, però sobretot el seu nom.
Aportacions en l'aprenentatge de la lectoescriptura: El què aporta aquest conte és que el fet d'escriure comporta un procés i que no tots i totes han de seguir-lo per igual. A més, l'aprenentatge de l'escriptura passa unes fases, i aquest llibre pot ajudar als infants a veure que és un procés i que no passa res en quina fase es trobin, sinó que hi ha d'haver motivació a darrera per tal que trobin significat i sentit al què volen escriure.
Breu resum: En Joan té un germà gran, en Diego. Tots dos van cada dia a l'escola, però un bon dia al tornar de l'escola en Diego li diu al seu germà petit que ha d'escriure un conte. En Joan, vol ajudar al seu germà i li fa un dibuix, tot i així el Joan vol aprendre a escriure, però sobretot el seu nom.
Aportacions en l'aprenentatge de la lectoescriptura: El què aporta aquest conte és que el fet d'escriure comporta un procés i que no tots i totes han de seguir-lo per igual. A més, l'aprenentatge de l'escriptura passa unes fases, i aquest llibre pot ajudar als infants a veure que és un procés i que no passa res en quina fase es trobin, sinó que hi ha d'haver motivació a darrera per tal que trobin significat i sentit al què volen escriure.
L'Alícia Patapam en els contes
Títol: L’Alícia Patapam en els contes
Autor/a: Gianni Rodari
Editorial i any: Beascoa, 2006
Col·lecció: Agapea
ISBN: 9788448824259
Breu resum: Un avorrit dia de pluja, l’Alicia Patapam decideix fullejar un llibre de contes il·lustrats. Mentre ho obre, a l’Alicia Patapam se li escapa un enorme badall, però a l’observar la primera pàgina està tan interessada que cau de cap en el llibre!
Al mirar al seu voltant, descobreix que al seu costat jau ni més ni menys que la Bella Dorment, i un mica més tard coneixerà al mateix Gat amb Botes.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: A partir d’aquest conte els infants podran prendre consciència de que llegir va més enllà d’una activitat acadèmica i sovint ens aporta estones i/o experiències molt divertides. Per tant, els infants, seguint l’exemple del personatge, incrementaran la seva lectura.
El elefante Nando: a, e, i, o, u, y
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: A partir d’aquest conte els infants podran prendre consciència de que llegir va més enllà d’una activitat acadèmica i sovint ens aporta estones i/o experiències molt divertides. Per tant, els infants, seguint l’exemple del personatge, incrementaran la seva lectura.
El elefante Nando: a, e, i, o, u, y
Autor/a: Carmen Gil
Il·lustració: Lluís Filella
Editorial: Ediciones SM, 2011
Col·lecció: Bebo y Teca de paseo con las letras
ISBN: 9788467547788
Breu resum: Aquest llibre pertany a una col·lecció de llibres dirigida a infants que estan aprenent a llegir. Aquesta col·lecció es basa en històries senzilles que compten amb diferents personatges a cada conte, a més, tots aquests contes compten amb una bona il·lustració per tal que els nens i nenes el puguin entendre més fàcilment.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Aquest llibre recolza perfectament l’aprenentatge de la lectoescriptura dels infants, sent una gran eina per tal que els nens i nenes comencin a llegir petits relats i/o històries. A més a més, el conte està dissenyat en una forma per tal de ser llegit per l’adult, i en una altra forma clarament diferenciada pel seu tipus de lletra, per tal que pugui ser llegit per l’infant. Finalment, aquest llibre en concret, potenciarà el coneixement que tenen els infants i ús que fan i/o poden fer sobre les vocals i també, en el cas de la llengua castellana, la grafia “y”.
ADORMITS!
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Aquest llibre recolza perfectament l’aprenentatge de la lectoescriptura dels infants, sent una gran eina per tal que els nens i nenes comencin a llegir petits relats i/o històries. A més a més, el conte està dissenyat en una forma per tal de ser llegit per l’adult, i en una altra forma clarament diferenciada pel seu tipus de lletra, per tal que pugui ser llegit per l’infant. Finalment, aquest llibre en concret, potenciarà el coneixement que tenen els infants i ús que fan i/o poden fer sobre les vocals i també, en el cas de la llengua castellana, la grafia “y”.
ADORMITS!
Autor/a: Lluis Rius
Il·lustració: Montse Ginesta
Editorial i any: S.A. Editorial La Galera,2000
Col·lecció: Cercle de lectors.
ISBN: 9788424634100
Breu resum:. Els pares de la nena protagonista d'aquest conte queden adormits després d'haver dinat, a partir d'aquí comença l'aventura. La nena buscarà tots els mitjans possibles per a poder despertar-los. Mentrestant, però, es trobarà amb situacions que li dificultaran aconseguir el que ella vol.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Aquest conte ofereix als nens i nenes la possibilitat de llegir i seguir les seqüències d’imatges que els permet seguir amb facilitat el fil narratiu de la història. Amb això s’intenta ajudar-los a descobrir el plaer de la lectura en solitari. D’altra banda afavoreix el seu desenvolupament de la lectoescriptura gràcies a les grafies en majúscula i de gran tamany a l’inici de cada paràgraf, i a més, les imatges desplegables que té ajuden a fer la lectura més fàcil i dinàmica i a poder seguir fàcilment el fil de la història.
Javitor, el castor lector y los amigos de las letras
Títol: Javitor, el castor lector y los amigos de las letras

Il·lustració: -
Editorial i any: Ciencias de la Educación Preescolar y Especial (CEPE), 2012
Col·lecció: -
ISBN: 9788478699315
Breu resum: Aquest conte és un material complementari als mètodes de l’aprenentatge de la lectoescriptura per a infants a partir de 3 anys.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Aquest conte a partir d’un conjunt de personatges que hi apareixen, fan de guia en l’aprenentatge de la ectoescriptura i a més a més ensenyen valors com el respecte, la tolerancia… A partir d’altres materials que el complementen, ofereix oportunitats per a pares/mares i professors/es a exemplificar, guiar i aclarir activitats proposades aprofitant algunes seqüències del conte. D’aquesta manera, els infants no solament hauran d’escoltar el conte, sinó que interacturaran amb els personatges de cada seqüència per aconseguir objectius desitjables. Aprendran les lletres, síl·labes, paraules, sons i fins i tot les rimes.
Leer y tocar librojuego
Autor/a: Eric Carle
Il·lustració: Eric Carle
Editorial i any: KOKINOS, 2013
Col·lecció: Kokinos
ISBN: 978-84-927-50-98-6
Breu resum: Els colors, els números, les formes, les paraules… són els aspectes més importants que tracta aquest conte dirigit per a infants que s’inicien en el món de la lectura i l’escriptura.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Tot i ser un conte bilingüe, aquest conte té un conjunt de conceptes en castellà i anglès acompanyats de dibuixos que contenen textures diferents per tal de poder tocar-ho. Gràcies a les paraules i els dibuixos que les acompanyen, els infants podran començar a familiaritzar-se amb elles ja que aprendran a llegir-les i fins i tot escriure-les. Aquestes paraules són des d’aquelles més simples com números, fins a més complexes com sons que produeixen els animals, passant per les formes geogràfiques, o altres paraules més bàsiques del dia a dia.
El león que no sabía escribir
L'ós que estimava els llibres

Títol: L'ós que estimava els llibres
Autor: Dennis Haseley
Editorial i any: Joventut, 2004
Col·lecció: -
Il·lustracions: Jim LaMarche
ISBN: 9788426133960
Breu resum: El protagonista estava passejant pel bosc quan de sobte es troba un tros de paper, però hi ha un petit problema, encara no sap llegir. L'ós decideix guardar-lo per poder llegir el què s'ha trobat més endavant. Van passar els anys, quan l'ós un bon dia va veure una noia que vivia al bosc i estava llegint amb molta atenció un llibre. Aquesta noia, és l'encarregada d'endinsar al protagonista en el món dels llibres.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: En aquest llibre es mostra com la motivació és un punt bàsic i principal per poder aprendre a llegir. On els nens i les nenes han de partir d'una cosa motivadora per a ells i elles. A més, també mostra com aprendre amb l'ajuda d'una altra persona és molt important per poder compartir sensacions i emocions que complementaran l'aprenentatge de la lectura.
El león que no sabía escribir
Títol: El león que no sabía escribir
Autor/a: Martin Baltscheit
Il·lustració: Martin Baltscheit
Editorial i any: Lóguez Ediciones, 2005
Il·lustració: Martin Baltscheit
Editorial i any: Lóguez Ediciones, 2005
ISBN: 978-84-96646-03-2
Breu resum: Els colors, els números, les formes, les paraules… són els aspectes més importants que tracta aquest conte dirigit per a infants que s’inicien en el món de la lectura i l’escriptura.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Tot i ser un conte bilingüe, aquest conte té un conjunt de conceptes en castellà i anglès acompanyats de dibuixos que contenen textures diferents per tal de poder tocar-ho. Gràcies a les paraules i els dibuixos que les acompanyen, els infants podran començar a familiaritzar-se amb elles ja que aprendran a llegir-les i fins i tot escriure-les. Aquestes paraules són des d’aquelles més simples com números, fins a més complexes com sons que produeixen els animals, passant per les formes geogràfiques, o altres paraules més bàsiques del dia a dia
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Tot i ser un conte bilingüe, aquest conte té un conjunt de conceptes en castellà i anglès acompanyats de dibuixos que contenen textures diferents per tal de poder tocar-ho. Gràcies a les paraules i els dibuixos que les acompanyen, els infants podran començar a familiaritzar-se amb elles ja que aprendran a llegir-les i fins i tot escriure-les. Aquestes paraules són des d’aquelles més simples com números, fins a més complexes com sons que produeixen els animals, passant per les formes geogràfiques, o altres paraules més bàsiques del dia a dia
.
Roc aprende a leer
Títol: Roc aprende a leer
Autor/a: Tad Hills
Il·lustració: Tad Hills
Editorial i any: Juventud, 2011
ISBN: 9788426138286
Breu resum: En Roc és un gos juganer i alegre que un dia es troba amb un petit ocellet que fa classes a qui vulgui aprendre a llegir. En Roc no té ganes d’aprendre’n, però el canari és molt llest: es posa a llegir en veu alta un conte que crida la seva atenció, i al final aconsegueix que en Roc estigui desitjant començar les classes.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Gràcies a aquest conte, els nens veuran que aprendre a llegir és molt interessant, ja que s'aprenen coses noves amb la lectura; i sobretot els fa ser més independents. La curiositat i l’aprenentatge són els dos eixos principals de la història. Com que el protagonista principal sent curiositat per aprendre, per llegir, per conèixer el què diuen els llibres… fa que els més petits també tinguin aquestes ganes per saber més sobre la lectoescriptura.
Autor/a: Tad Hills
Il·lustració: Tad Hills
Editorial i any: Juventud, 2011
ISBN: 9788426138286
Breu resum: En Roc és un gos juganer i alegre que un dia es troba amb un petit ocellet que fa classes a qui vulgui aprendre a llegir. En Roc no té ganes d’aprendre’n, però el canari és molt llest: es posa a llegir en veu alta un conte que crida la seva atenció, i al final aconsegueix que en Roc estigui desitjant començar les classes.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: Gràcies a aquest conte, els nens veuran que aprendre a llegir és molt interessant, ja que s'aprenen coses noves amb la lectura; i sobretot els fa ser més independents. La curiositat i l’aprenentatge són els dos eixos principals de la història. Com que el protagonista principal sent curiositat per aprendre, per llegir, per conèixer el què diuen els llibres… fa que els més petits també tinguin aquestes ganes per saber més sobre la lectoescriptura.
L'ós que estimava els llibres

Títol: L'ós que estimava els llibres
Autor: Dennis Haseley
Editorial i any: Joventut, 2004
Col·lecció: -
Il·lustracions: Jim LaMarche
ISBN: 9788426133960
Breu resum: El protagonista estava passejant pel bosc quan de sobte es troba un tros de paper, però hi ha un petit problema, encara no sap llegir. L'ós decideix guardar-lo per poder llegir el què s'ha trobat més endavant. Van passar els anys, quan l'ós un bon dia va veure una noia que vivia al bosc i estava llegint amb molta atenció un llibre. Aquesta noia, és l'encarregada d'endinsar al protagonista en el món dels llibres.
Aportacions en l’aprenentatge de la lectoescriptura: En aquest llibre es mostra com la motivació és un punt bàsic i principal per poder aprendre a llegir. On els nens i les nenes han de partir d'una cosa motivadora per a ells i elles. A més, també mostra com aprendre amb l'ajuda d'una altra persona és molt important per poder compartir sensacions i emocions que complementaran l'aprenentatge de la lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada